Fietsroute van Utrecht naar Slot Zuylen

De laatste tijd heb ik niet veel gefietst. Het is gewoon steeds te warm, te vochtig of te regenachtig op de dagen dat ik vrij ben, of ik heb iets anders te doen. Soms fiets ik ’s avonds wel een rondje, maar gewoon in de omgeving, en de meeste van die routes heb ik eerder al beschreven.

Gisteren was het ook zo’n te warme, broeierige zondag, maar we hebben het toch maar gewaagd want we hadden een doel. Ik wilde na al die jaren van buitenlandse vrienden meenemen en thee en biertjes drinken op het terras aan de slotgracht van Slot Zuylen, net buiten Utrecht, eindelijk eens een keer de rondleiding doen. Mijn conclusie: het kasteel is van buiten mooier en groter dan van binnen maar ik had het niet willen missen want nu is mijn nieuwsgierigheid bevredigd. Het was gewoon leuk om binnen te kijken, de gobelinzaal met wandtapijt met prachtig ‘getekende’ vogeltjes is geweldig en de geschiedenis best interessant (Belle van Zuylen), al had de rondleiding best een halfuur korter mogen duren dan anderhalf uur.

Slot Zuylen is maar een kort stukje fietsen vanaf het centrum van Utrecht, dus om toch wat buitenlucht en beweging te krijgen, zijn we omgefietst via de groene paden van Leidsche Rijn en via Maarssen. Bekijk de fietsroute Utrecht – Leidsche Rijn – Maarssen – Utrecht op route.nl, of download ‘m op de app route.nl via nummer 165610.

Andere leuke routes waarbij je langs Slot Zuylen komt:

Zin in nog een kasteel? Bezoek kasteel de Haar via een van deze routes:

Het fietsseizoen is voorlopig nog niet voorbij, dus ik hoop binnenkort alsnog wat nieuwe routes te kunnen posten.

Slot Zuylen

Slot Zuylen (foto van herfst 2012 want ik was mijn fototoestel vergeten)

Vond je dit leuk om te lezen? Vul aan de rechterkant bij ‘Blijf op de hoogte via e-mail’ je e-mailadres in. Dan krijg je een seintje als er nieuwe berichten zijn.

Dit bericht werd geplaatst in Utrecht stad & provincie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

