Fietsroute Arnhem – Hoge Veluwe – Ede (36 km)

Heel veel dennenbomen, langgerekte fietspaden en klimmetjes. Leuk dat ik er eens geweest ben. Gezellige middag gehad met vrienden. Wat zal ik er verder eens van zeggen? Het is gewoon mijn landschap niet, met die eindeloze naaldbossen. Misschien had ik er de schoonheid beter van kunnen zien als de heide nog had gebloeid, er een hert voorbij was gerend, of er een paar wolken in de fletsblauwe lucht van deze mooie herfstdag hadden gedreven. Maar nu vond ik het toch vrij saai.

Nationaal Park De Hoge Veluwe

Nationaal Park De Hoge Veluwe

Het begon leuk in mooi Arnhem, langs het Van Sonsbeekpark. Vervolgens zijn we een paar keer de weg kwijt geweest wegens wegwerkzaamheden in combinatie met slechte omwegbewijzering van de knooppunten. In Nationaal Park De Hoge Veluwe hebben we nog even Museum Kröller Müller bezocht, dat met zijn lage plafonds en grijze bakstenen muren helaas de uitstraling heeft van een crematorium / jaren 70 zalencentrum / verzorgingstehuis (kies maar). Wel lekkere taart en prachtige werken. Snel een rondje gedaan langs de Van Goghs maar we hadden nu geen tijd (en het was veel te druk op zondag) om alles rustig te bekijken, dus daar wil ik nog wel een keer voor terug. Om Nationaal Park De Hoge Veluwe te betreden, moet je trouwens wel entree betalen.

Nationaal Park De Hoge Veluwe

Nationaal Park De Hoge Veluwe

Het stuk door het park was me gewoon wat te lang met te veel bos, maar het heeft gelukkig wel een paar mooie open stukken. De weg van Otterlo naar Ede waren 10 lange kilometers. Leuke uitspanningen heb ik ook gemist. Is dat de invloed van de bible belt? Sorry aan alle liefhebbers dat ik niet enthousiast ben over deze route. Misschien moet ik nog eens een ander stuk van de Veluwe proberen, wellicht in combinatie met wat ander landschap. Suggesties zijn welkom!

Nationaal Park De Hoge Veluwe

Knooppunten
Station Arnhem Centraal – 41 – 42 – 47 – 46 – 4 (entree Nat. Park de Hoge Veluwe) – 30 – 29 – 86 – 84 – 83 – 62 – 61 – station Ede-Wageningen.

Routekaart
Normaal gesproken maak ik een routekaart aan op Google Maps maar dat lukt niet omdat Google Maps de paden in Park De Hoge Veluwe niet herkent. Je kunt deze route wel op een kaart bekijken op routeplein.nl, route nummer 11327.
Heb je de app Fiets! dan kun je deze route onder dit nummer downloaden op je app.

Vond je dit leuk om te lezen? Vul aan de rechterkant bij ‘Blijf op de hoogte via e-mail’ je e-mailadres in. Dan krijg je een seintje als er nieuwe berichten zijn.

Gefietst op 29 september 2013

Dit bericht werd geplaatst in Gelderland. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

